Roadtrip Australia🇦🇺 del 2

Sydney

Heldigvis var ikke kjøreturen fra Hunter Valley så veldig lang. Totalt i kjøretid tok vel turen ca 2, 5 time, men når vi så et skilt om et ett eller annet spennende, så måtte vi stoppe opp og se. Vi har fått smakt på flere spennende iser, vært innom flere bakeri og stoppa innom flere småe søte byer på veien. Så da tok turen noen flere timer.

Jentene har kjøpt med seg brus og frukt til neste etappe.

Vi ankom campingplassen som lå et stykke utenfor Sydney utpå ettermiddagen. Sultne og smågrinete, løp vi til kjøkkenet hvor vi lagde oss nydelig middag, og så hoppa vi i seng.

Bestemor lager middag.
Endene ville ha maten til Thea.

Når vi reiser rundt i Australia er vi som oftest i seng rundt 9 hver kveld, og da er det helt stille over hele campingen. Aussiene er tidlig i seng, for så å opp tidlig for å jobbe, før sola varmer for mye. Jeg synes det er så utrolig deilig å våkne uthvilt hver morgen, noe som jeg og Thea har gjort i flere måneder nå. Skal bli tøft med vekking kl 06.30 hver morgen om en måneds tid, men det må vel la seg gjennomføre.

Jaja, de to eldste måtte iallefall ha vekking neste morgen, de skulle rekke et fly til Ayers Rock. De hoppa inn i en taxi og dro av gårde, mens jeg og jentene skulle kose oss i Sydney et par dager. Jeg og Thea var i Ayers Rock forrige gang vi var i Australia, derfor valgte vi å kose oss i bobilen.

Jentene fant seg en stor andefamilie, som de lekte med.
Vi gikk oss en tur på stranda, men desverre var den stengt. Kan ha det arti alikevel.
Strandliv♥️
Ingen som hadde så veldig lyst til å bade… 🤣
På campingen fikk jentene leid seg tråsykler.
Alle må hjelpe til med å lage middag.

Camperlivet i Sydney er spennende, men vi måtte utforske bylivet også, så dagen etter tok vi bussen inn til Sydney City.

Sydney Opera house og Sydney Bridge.
En «liten» tur innom Luna Park varte i 5 timer, men jentene storkose seg med alle karusellen og loopene.
Cottoncandy måtte vi ha når vi var på tivoli.
Båttur fra Luna Park og inn til Circular Quay.
Dagen ble avskuttet foran Operahuset med en limonade.

En hel dag i Sydney var over, og vi hoppet på bussen hjemover. Forhåpentligvis var bestemor og Grethe kommet tilbake. De satt i bobilen og ventet på oss.

Manly Beach og musicalen Six

Det er ikke tid til å sova bort sumarnatta, når man skal kjøre deler av Østkysten i Australia på 16 dager. Vi hoppa opp neste morgen og kom oss på bussen ned til Manly Beach.

Jentene ser på alle surferne uti havet.
Noe for enhver smak her…..
Fornøyde damer🤣

Koste oss med shopping og en øl, før vi tok ferja inn til Circular Quay nok en gang. Damene ville oppleve Operahuset fra sjøsiden.

En fin båttur med fantastisk utsikt.
Flere aborginerne hadde konsert ved Circular Quay da vi ankom havna, og en av de tulla litt med jentene.

Vi spiste middagen på brygga ved operahuset, før vi skulle på musicalen Six. Billettene hadde vi kjøpt for lenge siden, men ingen av oss viste at vi ville bli sååå slitne etter noen dager på roadtrip. Men jaja, vi måtte no gå, da vi allerede hadde billettene. Jeg vurderte å kjøpe med meg nakkepute, i tilfelle jeg sovna.

Jentene var litt usikre på hva vi egentlig skulle på, men de var ved friskt mot. Alle trodde egentlig det skulle bli en kjedelig opera, med kjedelig teater. Men SHIT!!! Dette var noe av det bedre jeg har opplevd av en musical. Jeg var trøtt i cirka tre sekunder, så var jeg lysvåken resten av forestillinga. For en energi som disse dame utstrålte og for noen stemmer. En utrolig spennende historie om Henry den 5, sine 6 koner. Det var mye latter og fargerike kostymer på damene. Når forestillinga var over, var det ingen av oss som ønsket å forlate salen. Vi ville ha MERE!!!

Fantastisk oppsetting av musicalen Six i Sydney Operahus.
5 stykk som var i ekstase etter forestilling.
En liten Aperol Spritz før vi tok bussen hjem til bobilen vår.
Så glad for endelig å ha vært på forestilling i Operahuset.

Fire dager i Sydney er over, og vi er klare for Blue Mountains.